من و همسرم در غربت - روز بیستم در پروبولینگو

دوستت دارم و دلم با توست،دور و نزدیک،یار من هستی
نویسنده : باران
تاریخ : جمعه 10 فروردین 1397 11:48 ب.ظ

امروز رو فقط توی قطار سپری کردیم! صبحونه رو توی قطار خوردیم. دوباره برنج! قطار ما توی شهر سورابایا یه توقف داشت،توی سورابایا خیلی گشنه بودیم. هوا گرم بود و کوله ها سنگین و شکم گرسنه! توی شهر راه افتادیم،باید از یه ایستگاه قطار می‌رفتیم یه ایستگاه دیگه،یه دونه تاکسی اینترنتی گرفتیم و توی یکی از خیابونای اصلی شهر پیاده شدیم. پیاده راه افتادیم. واقعا گشنه بودیم اما من خیلی خیلی از برنج و غذای اندونزی خسته شده بودم همه غذاها برنج،مرغ،ماهی یا نودل! دلم سیب زمینی میخواست و سوسیس! هر چی گشتیم چیزی به غیر از برنج پیدا نکردیم! وقتی نداشتیم،رفتیم توی یه رستوران که بوفه بود و خیلی گرون... همسر جان هم که علاقه ای به پول خرج کردن نداره! به بهونه اینکه وقت نداریم و باید بریم ایستگاه قطار اومدیم بیرون!و اومدیم توی ایستگاه قطار،من سیب زمینی و سوسیس به شیوه اندونزی سفارش دادم! قطارمون راه افتاد و دو ساعت بعد پروبولینگو بودیم. همه جا توی اینترنت خونده بودیم که پروبولینگو یه شهره که واسه کوه برومو معروفه،واسه همین خیلی از راننده ها پول اضافه میگیرن! واسه همین پیاده راه افتادیم به سمت هاستلمون،اونجا بلافاصله رفتم حموم،خیلی لباسام کثیف بود،فورا لباسا رو توی پلاستیک شستیم و یوناس کمک کرد،آویزون کردیم که زود خشک بشن،کولر رو هم روشن کردیم که راحت تر خشک بشن و زدیم از خونه بیرون! رفتیم سوپر مارکت و نون و کره و مربا و پنیر گرفتیم،کره که اصلا نبود! مربا هم خیلی گرون!خیلی دلم واسه نون پنیر تنگ شده بود! اومدیم خونه دیدیم نونا،نون شیرین و کره اند! هیچی دیگه همونو خوردیم و خوابیدیم!